HK Malmö inleder en ny säsong i handbollsligan och South Communication står ännu en gång för kommunikationen.
På bredaste Malmöitiska väcks Malmösjälen till liv och så även föreningsandan.
Och i tider av distans och tomma läktare är lokal kärlek, kämparglöd och dialektal internhumor något av det vackraste vi har.
För åttonde året i rad står South Communication för HK Malmös kommunikation och
denna säsong är den lokala förankringen tydligare än någonsin.
– Vi vill skapa en lokal förankring som inte går att missa. Malmöitiskan går rakt in i våra hjärtan och
kapslar in den envisa och kärleksfulla föreningsanda som finns i staden. När tillsammansskapet på läktaren
inte är ett alternativ så förenar språket oss, säger Andreas Pitlik, vd på South Communication.
Som en stor stjärna på föreningshimlen i Malmö berör klubben inte enbart handbollsälskare.
Deras vision, att vara “hela Malmös angelägenhet”, landar mjukt på hemmaplan då de bedriver
ett gediget ungdoms- och jämställdhetsarbete och uppmuntrar till samhällsansvar som löper bortom
planen.
Kraften i idrotten är just sådan att den kan ena staden. Innan matcherna enas publik och spelare
genom sång, i staden möts människor genom integrationsarbete
och i föreningslivet sammanförs ungdomar, barn, funktionsnedsatta och företag.
– Det känns helt rätt att arbeta vidare på och bredda vår vision tillsammans med
South Communication ännu en säsong.
Något av det viktigaste med vår verksamhet är just vårt sociala ansvar för att skapa ett trygg och integrerat stad full av glädje och samhörighet.
Hela staden ryms inom HK Malmö och Malmö är i allas våra hjärtan, oavsett om vi ses på
läktaren eller ej. Detta kommer bära oss genom en fantastisk säsong, säger Jörgen Rasmusson,
Ordförande HK Malmö.
Samhörighet är ofta likställt med fysisk närvaro, men när denna begränsas och läktare gapar
tomma kan engagemanget för en klubb och kärleken för en stad istället visas genom ord.
Det är här Malmöitiskan kommer in. Med inspiration från och i samråd med författaren,
mångsysslaren och Skånepågen Lars-Yngve, har fraser på bredaste Malmöitiska vuxit fram för att
kristallisera ut Malmös punkiga kärleksfullhet. Kommunikationen inför kommande säsong är en högst
lokal kärleksförklaring till staden - och människorna i den.
– Vår besjälade dialekt gör sig väldigt bra i skrift och att fånga stadens hjärta och HK Malmös
samhällspåverkan i olika fraser är lika underhållande som berörande, säger Victoria Palm, copywriter
på South Communication.
Se matcherna på C More eller låt era barn och ungdomar mötas på träningarna.
Pressmeddelande 01-09-2020
Avsändare:
SOUTH